A májusban hatályba lépett, a Szép-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet szerint a kibocsátóknak közvetlenül kell szerződniük a Szép-kártya birtokosokkal, akiknek számlával kell rendelkezniük a kibocsátónál. A korábbi három „zseb” szerepét a szálláshely, vendéglátás és szabadidő alszámlák veszik át, amelyek bankszámlának minősülnek, a munkáltatók a jövőben ezekre utalhatják a juttatást.

A kibocsátók már megkezdték a szerződések kiküldését ügyfeleiknek, akikhez tértivevényes levélben vagy elektronikus úton juttatják el a dokumentumot. A szerződéseket nem kell visszaküldeni, a kézhezvételtől számított 15 napot követően – elutasító nyilatkozat hiányában – automatikusan elfogadottnak minősül. A munkáltatók a jövő évben már csak az így megnyitott Szép-kártyás számlákra utalhatnak.

Új kártyát a jövőben nem a munkáltatón keresztül, hanem a kibocsátónál lehet igényelni. Változik a lejárt összegek kezelése, a két évnél régebben utalt, fel nem használt összegeket nem utalják vissza a munkáltatónak, ám a kártyakibocsátó havi három százalékos díjat számít fel a két éve fel nem használt egyenleg után. A meglévő egyenlegeket és kártyákat nem érinti a változás, azokkal a megszokott módon lehet fizetni az elfogadóhelyeken. A kibocsátók honlapjukon részletesen tájékoztatják ügyfeleiket a szükséges tudnivalókról.

Bővebben a témáról ITT!