Sorra kerülnek ki a mikulásos- és hóemberes figurák az ajándékboltok, üzletek polcaira, de még angyalkás ablakdísz is van. Az eladók szerint már ilyenkor sokan keresik az ünnepi ajándékokat.

Egy fővárosi üzletben már október vége óta ünnepi hangulat uralkodik. A télapós fülvédőtől kezdve a csillámló rénszarvason át számos karácsonyi hangulatú kiegészítő díszíti a polcokat.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, a vásárlók már keresik ezeket a termékeket. Arra számítanak, hogy az idei szezonban is forgalmi bővülés lesz, hiszen egy évvel korábban egy 4-5 százalékos bővülést tapasztaltak, bíznak abban, hogy ez idén is így lesz.

A karácsonyi időszakban fogyasztjuk a legtöbb édességet. A tavalyi adatok szerint az emberek több mint kilencven százaléka vesz szaloncukrot és csoki mikulásokat a téli hónapokban. Szakértők szerint a legtöbben a minőségi édességeket kedvelik.

Benke Anita, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára az M1 Híradójában elmondta, a bevonó masszás figurák szinte teljesen eltűntek, ma már minden figura a legnagyobb hipermarketekben is valódi csokoládéból van, úgyhogy ilyen tekintetben nagyon eltolódott a minőségi édesség felé a fogyasztás.

A Magyar Édességgyártók szövetségének adatai azt mutatják, hogy évről évre többet is költünk ezekre a termékekre. Tavaly például a karácsony körüli időszakban 656 tonnányit vásároltak a magyar fogyasztók több mint három milliárd forint értékben.