Az újságíróknak szóló háromnapos szakmai eseményre egy közel 25 fős csapat érkezett nemrégiben Sárvárra. A szakemberek szálláshelyéül a Spirit Hotel Thermal Spa, a Park Inn Sárvár Resort and Spa, illetve a Danubius Health Spa Resort Sárvár Hotel szolgált. Természetesen a program része volt a Nádasdy Ferenc Múzeum meglátogatása, az újságírók jártak a Sárvár Gyógy- és Wellnessfürdőben és az arborétumban, továbbá a csónakázó tónál is tettek egy sétát. Ugyanakkor lehetőségük volt arra is, hogy magunk, önállóan is felfedezzék a fürdőváros kínálta kikapcsolódási lehetőségeket. A német nyelvű újságírókkal való idei együttműködésnek a nyári study tour a második állomása volt. Az első alkalommal egy bécsi sajtóreggelin tájékoztatták a német, osztrák, svájci újságírókat a sárvári turisztikai szakemberek. Aminek egyébként már most kézzelfogható eredményei vannak a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft. szakemberei szerint.

A study tour-al kapcsolatos online és offline megjelenésekről a későbbiekben kap a TDM egy beszámolót, azonban a március óta tartó együttműködésről elmondható, hogy a német nyelvű újságokban összesen 25,2 millió példányban jelent meg tudósítás a városról. Ebből a legnagyobb részt a németországi lapok teszik ki. Ott 22,2 millió azoknak az újságoknak a példányszáma, amikben írnak a sárvári lehetőségekről. Ausztriában közel 2,5 millió, Svájcban pedig 450 ezer példány volt a megjelenésszám, így már most sikeresnek és eredményesnek titulálható ez a kooperáció – mondta el mindezt Haller Ferenc, a Sárvár Tourist és TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Hasonló impozáns eredményeket hozott a Youtuberek sárvári látogatása is - tette hozzá Haller Ferenc, majd konkrét számokat is közölt. Az ismert vloggerek - Nessaj, Radics Peti és a Broadtest csapata - által készített anyagokat összesen eddig több mint 200 ezer nézték meg az interneten. A videós anyagokra pedig nagyjából 30 ezer lájk érkezett.

Haller Ferenc úgy látja, továbbra is szükség van hagyományos study tourok szervezésére:

„főként a német nyelvű turisták megszólítása érdekében lényegesek az ilyen akciók. De nem hanyagolhatjuk el a mai kor népszerű tudósítóinak, a vloggereknek a városba invitálását sem. Fontos ugyanis, hogy a felnövekvő generáció is halljon arról: Sárvár nemcsak az idősödőknek nyújt kikapcsolódást, hanem a család minden tagjának, köztük a fiataloknak is kiváló hely a feltöltődésre”.